Od pokretanja službenih stranica Općine Budinščina proteklo je nešto više od dvije godine (prvi tekst objavljen je 2. listopada 2009.). Kao što je to sa mnogim projektima slučaj, i nama je trebalo neko vrijeme da se stvar uhoda, odnosno da se povežemo sa čimbenicima koji čine našu Općinu, kao što su udruge i sl.
Nadalje, web stranica čitateljima nije postala zanimljiva dokle god na istu nismo postavili tematski različite sadržaje, a što je bio proces koji je trajao nekoliko mjeseci. Shodno rečenom, u prvih nekoliko mjeseci statistike posjećenosti znatno su varirale, što sada više nije slučaj. Od samih početaka, cilj nam je bio izvještavati o svim područjima života naše stanovništvom male Općine, a koliko smo u tome uspjeli, ocijeniti mogu jedino i isključivo naši čitatelji, dok su statistike samo brojčani pokazatelj njihovog (ne)zadovoljstva.
No, stavimo sada povijesne podatke na stranu i koncentrirajmo se na uvijek popularne statistike. Iako uzrečica govori kako postoji mala laž, velika laž i statistika, mi ćemo se u našem izvješću za 2011. pouzdati upravo u ovu potonju, nadajući se kako će informacije koje se tiču posjećenosti naših stranica čitateljima biti zanimljive. Na sljedećih ćemo nekoliko slika (točnije grafikona i tablica) prikazati te popratnim tekstovima pojasniti najvažnije statističke pokazatelje koji obuhvaćaju razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2011., odnosno razdoblje prošle godine.
Također, napomenimo još kako smo kao izvor ovih informacija koristili popularnu (koristi je više od 85% webmastera) i sveobuhvatnu besplatnu uslugu Google Analytics, koja iako ima svojih nedostataka, nudi iznimno jednostavan pregled mnogih statističkih podataka odabranog web odredišta.
Ukupan broj posjeta kroz 2011.
Službene stranice Općine Budinščina, a prema rezultatima Google Analyticsa, tijekom 2011. godine imale su 10.092 posjeta, što će reći da smo prosječno imali 27.65 posjeta dnevno. Ovom smo brojkom iznimno zadovoljni, uzevši u obzir broj stanovnika naše Općine, kao i broj onih koji imaju pristup internetu odnosno isti efektivno koriste, te konačno uzevši u obzir činjenicu da su naše stranice isključivo lokalnog karaktera. Također, danas se nije jednostavno izboriti za svoj dio kolača pored iznimno popularnih internet servisa, pri čemu prvenstveno mislimo na Facebook i YouTube. Prema mjesecima, posjećenost izgleda ovako (kliknite na sliku za uvećani prikaz):
Dakako, vjerujemo kako nije potrebno naglašavati kako je broj jedinstvenih čitatelja znatno manji od ove brojke, s obzirom da u brojku od 10.092 posjeta ulaze i višestruki posjeti istih čitatelja, no sa drugačijih lokacija (IP adresa).
Ukupan broj učitanih stranica i najpopularniji sadržaj
Od sveg dostupnog sadržaja na našim stranicama, ukupno smo imali 30.225 učitanih stranica, odnosno to su (pod)stranice unutar www.budinscina.hr koje su čitatelji pregledavali nakon što su stigli na našu stranicu. Kao što je vidljivo iz sljedeće tablice, posjetitelji su najviše posjećivali fotogaleriju, pojedinačne kategorije (događanja, šport, glas Budinščine), dok su se među top 10 ugurala dva teksta o Juraju Galini, što ih čini najpopularnijim pojedinačnim tekstovima tijekom prošle godine:
Na prvom mjestu nalazi se “/”, što prevedeno u svima razumljiv jezik znači početna stranica, odnosno www.budinscina.hr u našem slučaju.
Otkuda dolaze posjetitelji?
Sa planeta zemlje (barem se nadamo). Šalu na stranu, rijetki danas u adresnu traku upisuju punu adresu web odredišta (kako dolazite na Facebook – idete na Google, tamo upišete slovo f, ili u adresnu traku upisujete www.facebook.com? Nismo niti sumnjali…), dok ih nešto veći broj ipak održava urednu kolekciju bookmarka preko kojih dolazi na omiljeno web odredište. Niti mi nismo iznimka: gotovo 67% naših posjetitelja dolazi preko stranica za pretraživanje interneta (uglavnom Google sa preko 95%), oko 24% ih dolazi preko linkova na drugim web stranicama, dok ih direktno na našu stranicu dolazi tek 9.03%.
Ključne riječi kojima se u popularnim tražilicama pronalaze naše stranice su dakako „Općina Budinščina” , “Budinščina“ , „Budinscina“ , a interesantno je kako se u prvih 5 nalazi i ključna riječ „Juraj Galina“. Drugim riječima, popularni pjevač Juraj Galina nam je tijekom prošle godine na taj način priskrbio 1.36% od ukupnog broja posjeta koji su stigli sa neke tražilice. Sve je ovo vidljivo iz sljedećih tablica:
Kao zanimljivost, spomenimo kako je 44 posjetitelja na našu stranicu stiglo preko ključne riječi „Vlado Žeger“, te kako su se na istima zadržali daleko iznad prosjeka, odnosno prosječno čitavih 9 minuta i 52 sekunde. Naime, nedavno preminuli Vlado uspješno je sudjelovao prethodnih godina na ribičkom takmičenju u sklopu Dana Općine Budinščina, a o kojima smo opširno pisali u dva navrata. Vlado je spomenut u oba teksta koja smo do danas objavili, a vrijeme provedeno na stranici sugerira kako su ih čitatelji vjerojatno u potpunosti i pročitali.
Koji preglednik interneta?
Koji preglednik interneta (eng. browser) koriste uopće naši posjetitelji? O ovome nema potrebe nešto više reći, s obzirom da sljedeći grafikon govori sve:
Dodajmo samo kako smo iznimno zadovoljni što naši čitatelji uglavnom koriste moderne preglednike interneta, pri čemu je izgleda omraženi Internet Explorer 6 gotovo u potpunosti otišao u ropotarnicu povijesti – naše su stranice sa istog kroz cijelu godinu imale samo 296 posjeta.